Re: EAST&WEST - jak oceniacie tego operatora?
: 28 wrz 2017, o 00:32
Masz rację choć w praktyce to ne wygląda tak różowo..
po odjeciu przepustowości na szyfrowanie połączenia (WPA2 AES) i pakiety danych odpowiedzialne za utrzymanie komunikacji z routerem zostaje tylko ok 60% pierwotnej wartości... co daje niewiele więcej niż E&W oferował do niedawna, bo 259Mbps wynik w MB/s prezentuje sie wtedy zaledwie w wartości 32 co jest wystarczające najwyżej przy HDD jak się pobiera grę na steamie jak ktos ma SSD z portem SATA3 to bedzie mu mało ( choc nie mówię tu o sobie, bo nadal uzywam tradycyjnych HDD).
niestety przy warunkach mieszkaniowych na starej części Batorego, ze zbrojonymi ścianami i pierdyliardem ścian nośnych w mieszkaniu, Montowanie czegoś na 5GHz z większą iloscią równoległych anten (gdzie konstrukcje takich kart zawsze maja anteny wbudowane) graniczy z szaleństwem bo w drugiej połowie mieszkania sygnał będzie na tyle słaby że połączenie 2,4 GHz okaże się wydajniejsze. Jedynie dwuzakresowe karty wifi z dwuzakresową zewnętrzna anteną (takie o sensownym przyroście mocy sygnału robią tylko z pojedyńczą anteną). Swoje to co prawda kosztuje i raczej nie dostępne od ręki ale można tez kupić kartę dwuzakresową z odłączana anteną dwuzakresową i zamontować mocniejsza antenę {ale tu uwaga jesli nowa antena nie bedzie dwuzakresowa to uszkodzi kartę ( } anteny wifi w kompuszrotnikach itp to anteny do częstotliwości wyłącznie 2,4 GHz i kosztują w granicach d 50PLN natomiast mocne anteny dwuzakresowe o zysku przynajmniej 6 dB da częstotliwosci 5GHz kosztuja kilkukrotnie więcej ( ja swoją zamówiłem za przeszło 250 zeta ale moja będzie mieć 9dB zysku) ale to wydatek który się opłaci jesli całkowicie wyeliminuje to potrzebę korzystania z wifi 2,4GHz.
także @ Andy może i te 433Mb/s wydaje się dużo ale w praktyce jest to sporo mniej i nowa prędkość od E&W i tak nie będzie wykorzystana w pełni..
Jednakże niech się waszeci mylnie nie wydaje że serwisy internetowe tego nie wykorzystają..
Owszem większość serwerów udostępniających dane nie uciągnie przesyłania danych z takimi prędkościami... jednakże są miejsca i serwisy na necie dla których takie prędkości są potrzebne na "przedwczoraj" mowa głownie o serwisach udostępniających do pobrania klienty gier po aktywowaniu kupionego wcześniej klucza licencyjnego.. platformy takie jak Steam, Origin, czy Battle.net . Pobranie takiego Fallouta 4 ze Steama (tak wiem gówniana gra) to 30GB, dodatek z teksturami w 4k to kolejne 50GB. i pytanie jak w coś takiego nawet pobrać jak ktoś ma słabe łącze internetowe. miałbym czekać ruski rok aż gra się pobierze tylko po to żeby po ewentualnym formacie zrobić drugi raz to samo? a to nie wyjątek, np. Diablo 3= 25GB i ciągle rośnie bo co jakiś czas wychodzą nowe łatki.. praktycznie każda nowa gra jest tak duża że bez światłowodu nie opłaca się tego kupować jeśli jest na jakiejś platformie do gier do pobrania w wersji cyfrowej. Jestem przekonany, ze nie tylko gry wymuszają takie łącze internetowe. nie rzadko firmy zmuszone są zakładać konta na o2.pl żeby wysyłać duże załączniki (tam można do 100MB) i założmy że projekt ma wielkość kilku GB (powiedzmy kilkuminutowy rendering CGI wideo wizualizacji obszaru po inwestycji) nie dość, że trzeba to podzielić to trzeba to także zuploadować na maila, żeby przesłać. Jest to porażka z tradycyjnym internetem bo dnia pracy mogło by nie starczyć.
po odjeciu przepustowości na szyfrowanie połączenia (WPA2 AES) i pakiety danych odpowiedzialne za utrzymanie komunikacji z routerem zostaje tylko ok 60% pierwotnej wartości... co daje niewiele więcej niż E&W oferował do niedawna, bo 259Mbps wynik w MB/s prezentuje sie wtedy zaledwie w wartości 32 co jest wystarczające najwyżej przy HDD jak się pobiera grę na steamie jak ktos ma SSD z portem SATA3 to bedzie mu mało ( choc nie mówię tu o sobie, bo nadal uzywam tradycyjnych HDD).
niestety przy warunkach mieszkaniowych na starej części Batorego, ze zbrojonymi ścianami i pierdyliardem ścian nośnych w mieszkaniu, Montowanie czegoś na 5GHz z większą iloscią równoległych anten (gdzie konstrukcje takich kart zawsze maja anteny wbudowane) graniczy z szaleństwem bo w drugiej połowie mieszkania sygnał będzie na tyle słaby że połączenie 2,4 GHz okaże się wydajniejsze. Jedynie dwuzakresowe karty wifi z dwuzakresową zewnętrzna anteną (takie o sensownym przyroście mocy sygnału robią tylko z pojedyńczą anteną). Swoje to co prawda kosztuje i raczej nie dostępne od ręki ale można tez kupić kartę dwuzakresową z odłączana anteną dwuzakresową i zamontować mocniejsza antenę {ale tu uwaga jesli nowa antena nie bedzie dwuzakresowa to uszkodzi kartę ( } anteny wifi w kompuszrotnikach itp to anteny do częstotliwości wyłącznie 2,4 GHz i kosztują w granicach d 50PLN natomiast mocne anteny dwuzakresowe o zysku przynajmniej 6 dB da częstotliwosci 5GHz kosztuja kilkukrotnie więcej ( ja swoją zamówiłem za przeszło 250 zeta ale moja będzie mieć 9dB zysku) ale to wydatek który się opłaci jesli całkowicie wyeliminuje to potrzebę korzystania z wifi 2,4GHz.
także @ Andy może i te 433Mb/s wydaje się dużo ale w praktyce jest to sporo mniej i nowa prędkość od E&W i tak nie będzie wykorzystana w pełni..
Jednakże niech się waszeci mylnie nie wydaje że serwisy internetowe tego nie wykorzystają..
Owszem większość serwerów udostępniających dane nie uciągnie przesyłania danych z takimi prędkościami... jednakże są miejsca i serwisy na necie dla których takie prędkości są potrzebne na "przedwczoraj" mowa głownie o serwisach udostępniających do pobrania klienty gier po aktywowaniu kupionego wcześniej klucza licencyjnego.. platformy takie jak Steam, Origin, czy Battle.net . Pobranie takiego Fallouta 4 ze Steama (tak wiem gówniana gra) to 30GB, dodatek z teksturami w 4k to kolejne 50GB. i pytanie jak w coś takiego nawet pobrać jak ktoś ma słabe łącze internetowe. miałbym czekać ruski rok aż gra się pobierze tylko po to żeby po ewentualnym formacie zrobić drugi raz to samo? a to nie wyjątek, np. Diablo 3= 25GB i ciągle rośnie bo co jakiś czas wychodzą nowe łatki.. praktycznie każda nowa gra jest tak duża że bez światłowodu nie opłaca się tego kupować jeśli jest na jakiejś platformie do gier do pobrania w wersji cyfrowej. Jestem przekonany, ze nie tylko gry wymuszają takie łącze internetowe. nie rzadko firmy zmuszone są zakładać konta na o2.pl żeby wysyłać duże załączniki (tam można do 100MB) i założmy że projekt ma wielkość kilku GB (powiedzmy kilkuminutowy rendering CGI wideo wizualizacji obszaru po inwestycji) nie dość, że trzeba to podzielić to trzeba to także zuploadować na maila, żeby przesłać. Jest to porażka z tradycyjnym internetem bo dnia pracy mogło by nie starczyć.